Natuurwetten zijn raar.

image

Ik zat op de fiets en opeens bedacht ik me iets heel geniaals. Een ingeving, noem ik dat.

(Kijk heel even naar mijn kleine poepie hierboven, ze heet Pleuntje ❤ )
Ik zat lekker in het zonnetje op m'n zadel (me kapot te trappen want: wind). Ik ben natuurlijk ginger, dus verbrand ik uitermate snel. Al ben ik tegenwoordig pro-zonnebrandpreciesophetjuistemomentsmerenzodatiknetnietverbrand. 
Maar buiten dat; wit weerkaatst de zon, right? En zwart absorbeert het. Waarom is het dan zo, dat ik als supermelkfles met hier en daar een sproet (hele gezicht ha) zo teringsnel verbrand, en negers nooit – ik herhaal – NOOIT verbranden?
Die stomme natuur moest weer dingen als "pigmentkorrels" bedenken. Wat blijkbaar iets is wat bij mij ontbreekt. Nee grapje, ik was echt bruin na 4 weken Spanje, voor mijn doen dan. Ik vind het stom dat ze nog niets hebben uitgevonden in plaats van die verdomde zonnebrandcrème wat kleeft als de tering en lelijke vlekken op je deur maakt.
Maar buiten dat ben ik wel blij met m'n sproetjes hoor. En ik kan best leven met een lijkbleke huid. Ik smeer me tenminste niet (meer) vol met foundation om ze weg te halen en mezelf er nog witter uit te laten zien. Al verdom ik wel die 4 weken Spanje, want schronken mijn sproeten op mijn armen in tot een kleine hoeveelheid. Nou, mooi niet meer. Ze zitten er nog steeds. Na iets van 10 maanden ofzo. Vind ik niet leuk.
Wat ik wel leuk vind zijn de middelbare vrouwen die op de fiets als ze langsrijden (want ik ben sloom) vragen of dit wel mijn echte haarkleur is, waarna ze antwoorden dat het prachtig is. Nouja, tegenwoordig is alles wat uitsterft prachtig, is het niet?
Ik heb zin om in een trein te zitten. Even wachten tot 30 april. Dan stap ik de NS weer in.

Geef een reactie

