Ik heb wat geleerd!

image

Gisteren overkwam me iets wat ik voor die tijd nog nooit had gehad. Ik paste mijn Grieks toe op het dagelijks leven.


Kijk het zit dus zo: ik kom beneden en mijn vader zit dat programma 1 tegen 100 of zo te kijken. Dus hij zegt tegen mij ‘Minou hoe heet een stenen voorwerp wat door de ruimte gaat en op aarde met een krater inslaat?’ Dus ik antwoord braaf ‘Uhh, een meteoriet?’ Ik krijg een goedkeurend knikje en hij wenkt me, om vervolgens naar de TV te wijzen. ‘Zie je die man?’ ‘Ja’ Hij denkt nu al een tijd na over het antwoord. Ik zie onder andere bij de antwoorden ‘vuursteen’ staan. Ik lach. ‘Wat!! Hoe kun je dat niet weten?!’ Uiteindelijk geeft de man het verkeerde antwoord. Ik had het niet meer, ik ging kapot van het lachen.
Daarna komt de vraag ‘Hoe heet de afdeling met speciale zorg voor baby’s’ ((ofzo) ik heb niet zo’n goed geheugen). Dus er staan wat dingen met podo enzo. En ik zie daartussen een woord met ‘neon’ erin staan. Dus ik zeg ‘HOLYVSHIT HET IS A WANT NEON IS NIEUW IN HET GRIEKS YEAHH’
Gelukkig wist die man het antwoord op die vraag wel, die arme jongen had net namelijk 75% van zijn geld al weggespeeld. (Het meteoriet incident).
Met een voldaan gevoel ging ik weer naar boven. Heb ik weer wat meer om over te lullen behalve lymfeknopen als ik verkouden ben. Want als ik verkouden ben, dan zeg ik niet ‘ik ben verkouden’, nee, ik zeg: ‘Ja ik ben verkouden, dus zijn mijn lymfeknopen opgezwollen door te veel ziekteverwekkers waar mijn arme bloedcellen tegen moeten vechten, dus heb ik pijn bij het slikken!’ Want ja, ik heb het geleerd, en wil het dan gebruiken ook.

Wanneer had jij zo’n fantastische ingeving?

2 gedachtes over “Ik heb wat geleerd!

  1. Ik heb een paar jaar grieks (en Latijn) gehad op de middelbare, kom het nu af en toe nog steeds tegen! Ook erg handig in quizzes en dat soort dingen šŸ˜‰
    Het leukste wat ik ooit met latijn heb gedaan, was het liedje ‘hoofd schouders knie en teen’ vertaald xD Ik weet hem niet meer precies, maar ‘puntje van je neus’ was ‘nasus extremus’!

Geef een reactie

