Food | Mijn gebakken ei

ei1

Gisteren heb ik zo’n ontzettend heerlijk eitje gebakken, het was een experiment, maar een geslaagde. Vandaag besloot ik hem opnieuw te maken, en er een artikel over te maken. Kijk mee!

ei2

Ten eerste: wat heb je nodig?

– Twee eieren

– Kaas (hoe veel jij wilt, ik heb drie plakjes genomen)

– Kruiden naar keuze

– Boter om in te bakken

ei3

Je doet de boter in de pan, en laat dat warm worden zodat je bodem vet is en je ei straks niet vast plakt. Vervolgens breek je de eieren en doe je ze in de pan. Het maakt niet heel veel uit als de dooier gebroken is. Nadat je dat hebt gedaan, wacht je tot het eiwit op de bodem van de pan helemaal wit is, dus dat je geen stukjes van de pan meer ziet. Dan doe je LET OP: op één helft  kaas, en op de andere helft je kruiden naar keuze.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nu komt het moeilijke gedeelte: je gaat het ei dubbelvouwen. Dit doe je door een spatel (of hoe dat ook heet) onder je ei te schuiven en het vervolgens op elkaar te leggen. Wanneer je dit doet? Ik doe het altijd wanneer alle kaas volledig is gesmolten.

Je laat het nu gewoon bakken, druk regelmatig de randjes tegen de zijkant van de pan zodat deze dichtbakken. Vergeet je ei niet regelmatig om te draaien!  Je kunt zien dat ‘ie klaar is als hij aan alle kanten goudbruin is.

ei5

Geniet onder het eten van je ei, van deze smakelijke foto van mij die een stuk ei in haar mond stopt. Pure liefde, ei en ik.

 

Hoe bak jij je ei?

2 gedachtes over “Food | Mijn gebakken ei

Geef een reactie

