Book review | Boy meets boy – David Levithan

P4040450

Boy meets boy; een boek wat ik een tijdje geleden heb gelezen en toch wel heel graag wilde delen. Kijk mee naar mijn mening over dit boek!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eerst maar eens wat algemene informatie over de schrijver: David Levithan. David is een Amerikaanse young-adult schrijver van 43 jaar oud. Ik kwam met hem in aanraking door het welbekende boek ‘Will Grayson, will grayson’ die hij samen met John Green heeft geschreven. Ik vond de stukken van David in dat boek zo onwijs leuk en grappig, dat ik steeds benieuwder naar hem werd. Uiteindelijk heb ik dit boek aangeschaft, hopend dat het net zo leuk zou zijn als zijn stukken in Will Grayson, will grayson.

P4040452

Ten eerste: dit boek gaat volledig over homoseksualiteit. Zoals de foto hierboven al zegt: Paul is gay. Paul is de ik-persoon in dit boek, en heeft altijd al geweten dat hij homo is. Zijn ouders – en eigenlijk niemand in zijn omgeving – heeft hier ooit problemen mee gehad. Op een feestje ontmoet Paul Noah, die hem gelijk al opvalt (Noah is nogal handsome). Ze blijken op dezelfde school te zitten, waar Noah net nieuw is. Ze spreken af elkaar nog een keer te zien, wat een tijdje later gebeurt bij een football wedstrijd. Ze spreken af elkaar bij Noah’s kluisje te ontmoeten.

Paul wordt verliefd op Noah, en het wordt al gauw duidelijk dat Noah ook op Paul verliefd is. De twee doen leuke dingen en het is gewoon leuk om te lezen hoe gelukkig ze zijn.

Paul wordt op een gegeven moment in het conciërge hok gezoend door zijn ex vriend, die weer verliefd op hem is geworden. Paul zoent terug, zonder dat hij het wilt. Het gaat de school rond en al gauw komt het bij Noah terecht, die zich verraden voelt en het daarom uitmaakt. Paul’s beste vriend Tony adviseert hem om Noah te laten zien hoeveel hij van hem houdt. Dit doet hij, met brieven, bloemen en een lied. Paul wint Noah’s hart terug en samen gaan ze naar het ondertussen georganiseerde feest.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Het is zeker een feel-good boek, maar wel een mooie. Ik heb hem in één ruk uitgelezen en het verhaal spookt nog vaak door mijn hoofd. Ook is het boek heel apart qua vormgeving; het is heel flexibel, waardoor je het niet met twee handen hoeft vast te houden, een erg fijne toevoeging vind ik.

Dit is één van mijn favoriete boeken, en ben er dan ook nog steeds heel blij mee.

‘Boy meets boy’ is onder anderen te koop bij bol.com voor €8,99.

Wat is jouw favoriete boek?